Saturday, July 2, 2011

at last :')



remeber i told everyone i'm a part of the 'Sidang Redaksi' crew for the making of 'Majalah Aspirasi yang ke 34' , tepat pukul 11 malam, hampir 80 % tugas yang diberikan telah siap. where goes the 20%? kerja tak kan pernah sempurna. ada layout yang terpaksa ditinggalkan atas sebab-sebab tertentu. 

i cry over this stuff, headache, almost had migraine,i blame this thing for making me fatter -.-"
banyak dugaan lah  

and Alhamdullilah, although my work is not perfect enough, i know that I've work hard on this, work very hard on all of the layout that i design. YES, I DESIGN IT. 
and a lot of thanks to the crew especially all the graphic designer, fahmi, hilman, syahmi, and the most important person who teach me a lot about this, my knowledge about graphic is zero until i meet her, 

Mimie Rahman :')


mimie, ingat lagi first time aku kenal kau, kita sakit. mimie migraine, aku demam teruk. masa tu MMP. ingat lagi, handphone nokia merah tu dia pakai. msg buah hati agaknya. laju semacam. memang mcm F1 -.-" die cakap pown laju. she's okay i guess. aku ingat lepas tuh dah tak la jumpe die. sekali aku baru tau, she have the same interest with me. PHOTOGRAPHY :) Aminian's Sniper lah tempat aku betul-betul kenal Mimie Rahman. 

ye aku ngaku yang kita selalu x sependapat an. tak pernah gaduh depan-depan, tapi selalu gaduh belakang XD. macammana tu bdk-bdk yang kenal kitaorang je tau :') kerja dgn mimie kat sniper tak bagi aku peluang nak kenal dgn dia lebih rapat. yang aku tau, aku memang takut dengan mimie ni dulu. kenape? sebab die nampak garang -.-" tapi kalau time kerja kene professional kan :)

and there it goes, sebab join redaksi lah aku ley kenal lagi rapat dengan mimie. boleh kata tak ada dia kat redaksi aku rasa aku dah give up, sebab dialah aku gagahkan diri. Ilmu aku tentang grafik ni kosong. yang aku tau edit gmba reti lah masa tuh. boleh kata aku noob jugak pasal photoshop -.-" 

dari sinilah aku kenal hati budi mimie, waktu tidur die yang mcm burung hantu, cara dia bekerja, perangai dia, hampir semua lah. aku rasa seronok sangat dapat kenal dia. dia baik, ye dia memang garang 'kadang-kadang', tapi ada sebab perangai dia berubah, kalau mood dia tgh tak okay, jangan lah kau sentuh dia. ada dia meletup -.-" itulah mimie rahman. :)

thanks for being there for me. through ups and down. :')

banyak pengalaman aku dapat, banyak ilmu baru aku terima. terima kasih Ya Allah sebab bagi aku peluang untuk mempelajari ilmu mu, menanam rasa kasih sayang kepada semua ahli keluarga Sidang Redaksi ke 34. Alhamdullilah.



p/s: Shafiq, mintak maaf kalau hasil kerja akhir fatin tak memuaskan. saya baru belajar. terima kasih bagi fatin peluang belajar semua ni, terima kasih banyk-banyak bos :)

nak naik studio, hntar kunci bilik, nak hantar layout. esok nak balik, parents dah otw.
tarik nafas lega :') akhirnya.

No comments: