Wednesday, August 25, 2010

bunuh diri =.="


dah sah org akan sebut-sebut UNIVERSITI KEBANGSAAN MALAYSIA  bila baca artikal ni.
kolej pendeta zaba. haishh, selamat bukan aminuddin baki =.="

masa benda ni baru-baru lagi jadi, ada juga dengar khabar angin dari zaba atas bukit tu ke kolej fatin.
macam-macam cerita.

bunuh diri sebab tension belajar
ada 'benda' tolak
putus cinta

sebelum cubaan bunuh diri ni budak cina ni mcm meracau
duduk kat tengah jalan malam-malam buta,
menangis kat tepi tingkap dalam bilik sorang-sorang.
p/s: wey, kesian kat roomate die. =.="

seram sejuk pon ada.
SYUKUR sangat bukan kolej fatin. =.="
haishhhh, aku dah la jenis penakut, selalu balik lambat, kuar malam. 

kes bunuh diri melibatkan pelajar ni dah selalu dengar. suma reason yang sama.
wahai budak, masa awk bunuh diri tu x fikir mak bapak ke?

even you've done the biggest mistake in your life,
you make yourself ashame in front of the whole wide world, 
shame your entire family, friends, strangers,
but eventually parents will be the first person who will forgive,
because inside us , flows their blood.
and no matter what happen, we are still their children.

fatin pon buat silap besar dengan family,
semua org pernah,
tipu la x der,
sebab setiap manusia dalam dunia ni mesti ader wat silap,
walaupun alim mana org tu.
tapi kita kena ingat,
ALLAH MAHA PENGAMPUN, MAHA PENYAYANG,
besar mana silap kita denganNYA, insyaALLAH,
dengan bertaubat, perlahan-lahan untuk berubah, ALLAH akan membantu dan mengampunkan dosa kita,
sebesar mana pon ia :)

like i said. PERLAHAN-PERLAHAN.
p/s: faham x? =.="

3 comments:

Nur Syazana said...

Don't you do like that ya fatin. always remember Allah, family and friends. They are always there for you :)

nice blog, though ;)

fatinlullaby said...

xanna :)
owhh, it's been few breakups i've been through.
insyaALLAH, x kan jadi mcmni :)
yup2, and you were there for me to since i ws in school :)
btw, new blog ke? what happen with
the last? xanna kene stalk? hishhh.
hehe.
thankssss :)
ur's pink and purple. i likeee :)

Nur Syazana said...

takde laa, saje je. instable hormone mase tuh. haha. thankies :)